Nakon završetka studija studenti će biti osposobljeni za samostalno obavljanje poslove u za koje su stekli kompetencije, a da ti poslovi budu od koristi te traženi na tržištu rada. Područje tehničkih znanosti/računarstva to omogućava, u puno većoj mjeri nego neka druga područja.

Cilj je studenta naučiti većinu relevantnih programskih tehnika, od kojih bi u najmanje jednoj trebao biti profiliraniji. Na taj način bi student mogao brzo postati član nekog programerskog tima ili pak pokrenuti vlastiti posao – u najjednolstavnijoj varijanti odrađivati zadatke preko elance ili sličnih sustava. Osnovna vizija završenog studenta ovog studija je trenutna (samo)zapošljivost. U tu svrhu je studijski program razrađen u suradnji sa potencijalnim poslodavcima, tvrtkama članicama udruga CISEx i OSC.

U „poslovnom“ smislu studij nudi neke opće kompetencije, koje se između ostalog tiču ekonomskog i pravnog aspekta osnivanja vlastitog start-upa, kao i djelovanja na tržištu (marketing, poslovno pregovaranje). One su sublimirane u samo jedan predmet tijekom studija nazvan „Ekonomika startup poduzeća“. To bi trebalo biti dovoljno za studenta koji ima imalo poduzetničkog duha. Ako je pak u nedoumici oko toga želi li pokretati vlastiti startup ili raditi u tvrtki kao programer, slušanjem ovog predmeta možda će mu situacija biti nešto jasnija.

Svaki student će u nekom od Cloud rješenja pohranjivati sve vježbe i projekte koje izradi tijekom studija, kako bi na taj način kreirao svojevrstan vlastiti portfolio, koji može biti korišten u fazi zapošljavanja i predstavljanja budućim poslodavcima.

Završetkom stručnog prijediplomskog studija Računarstva, polaznik stječe akademski stručni naziv i akademski stupanj:

  • prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka računarstva
  • kratica: bacc. ing. comp.

Završetkom preddiplomskog stručnog studija Računarstva, sukladno studijskom programu, polaznik stječe sljedeće skupine kompetencija:

TEMELJNE KOMPETENCIJE:

  • Na praktičan način primjenjivati u programskom inženjerstvu relevantne matematičke modele.
  • Služiti se engleskim jezikom u domeni ICT
  • Poznavati osnovna počela ICT tehnologija
  • Prilagodljivost novim tehnologijama
  • Poznavati osnovne specifičnosti operacijskih sustava Windows/Linux/Unix
  • Specificirati i opisivati procese iz realnog svijeta korištenjem formalnih metoda
  • Procijeniti optimalnu programsku tehnologiju za rješavanje određenog problema
  • Poznavati osnove računalnih mreža, osnovne komunikacijske protokole kao i protokolni složaj Internet mreže
  • Poznavati osnove baza podataka: kreiranje, modeliranje, administriranje
  • Ocijeniti prednosti otvaranja vlastitog obrta u odnosu na društvo s ograničenom odgovornošću
  • Poznavati osnovna počela tehničkih sustava

SPECIFIČNE PROFESIONALNE KOMPETENCIJE:

  • Suvereno koristiti osnovne naredbe za kontrolu tijeka programa barem u jednom programskom jeziku
  • Poznavati načine strukturiranja podataka u programskom kodu, kao i tehnike zapisivanja složenih programskih formi (XML, json) te koristiti standardne algoritme
  • Kreirati programske objekte koji opisuju objekte iz realnog svijeta
  • Koristiti suvereno prevoditelj generacije MS Visual Studio, te poznavati.NET okolinu
  • Pravilno procijeniti koji programski jezik odnosno tehnologiju iz MS Visual Studio alata primijeniti za određeni problem
  • Razvijati barem jedan tip Windows aplikacije: Windows service, Windows form ili console application.
  • Razvijati web projekte, koji će u sebi uključivati barem četiri od sljedećih komponenti:
    • Napredno korištenje CSS-a
    • PHP
    • Javascript
    • Web servisi
    • MVC/MVVM/MVW framework (npr. AngularJS)
    • Agilne razvojne metodologije
    • CMS
    • Programsko povezivanje s bazama podataka
  • Razvijati mobilne aplikacije na barem jednoj platformi zajedno s podizanjem na store
  • Sva stečena znanja na pravilan način moći iskoristiti i kombinirati prilikom izrade složenijeg informacijskog sustava

METODOLOŠKE KOMPETENCIJE:

  • Detaljno poznavanje metodologije vođenja projekta u struci.
  • Analizirati potrebe korisnika (istražiti i detektirati izvore podataka, trenutno pristune poslovne sustave, potrebe korisnika, tehnološka ograničenja, sepecifičnosti poslovnog okruženja)
  • Identificirati trendove u ICT tehnologijama na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Izraditi marketinški plan te poslovne planove na razini organizacije

INTERDISCIPLINARNE KOMPETENCIJE:

  • Komunicirati sa suradnicima i korisnicima usluga
  • Koordinirati sve poslovne aktivnosti, upravljati projektima

ISHODI UČENJA:

  • Procijeniti koje relevantne matematičke modele koristiti u programskom inženjerstvu
  • Utvrditi osnovne specifičnosti i potrebe operacijskih sustava Windows/Linux/Unix
  • Identificirati i formalnim metodama preispitati odvijanja nekog procesa iz stvarnog svijeta
  • Procijeniti odgovarajuću programsku tehnologiju za rješavanje određenog problema
  • Utvrditi osnove računalnih mreža, osnovne komunikacijske protokole kao i protokolni složaj internet mreže
  • Upravljati osnovnim bazama podataka kroz kreiranje, modeliranje, administriranje
  • Ocijeniti prednosti otvaranja vlastitog obrta u odnosu na društvo s ograničenom odgovornošću
  • Utvrditi osnovne elemente tehničkog sustava na primjeru
  • Preporučiti metode za opis algoritma na primjeru problema iz stvarnog svijeta
  • Kreirati programske objekte koji opisuju objekte iz realnog svijeta
  • Procijeniti koji programski jezik odnosno tehnologiju iz MS Visual Studio alata primijeniti za određeni problem
  • Preispitati pojam sigurnosti na primjerima informacijskih sustava
  • Razviti web projekt koji će u sebi uključivati minimalno četiri komponente od navedenih (napredno korištenje CSS-a, PHP, Javascript, Web servis, MVC/MVVM/MVW framework (npr. AngularJS), Node.js, agilne razvojne tehnlogije, CMS, programsko povezivanje s bazama podataka)
  • Razviti mobilne aplikacije na barem jednoj platformi uključujući podizanje na store
  • Utvrditi potrebe korisnika (istražiti i detektirati izvore podataka, trenutno prisutne poslovne sustave, potrebe korisnika, tehnološka ograničenja, specifičnosti poslovnog okruženja)
  • Ocijeniti trendove u ICT tehnologijama na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Komunicirati s suradnicima i korisnicima usluga na hrvatskom i engleskom jeziku
  • Kritički prosuđivati osobni i stručni razvoj kroz stjecanje novih znanja i vještina potrebnih za daljnje obrazovanje (formalno i neformalno) i stjecanje iskustva na tržištu rada

Nastava na onim najvažnijim predmetima, koji čine okosnicu studija, u smislu programskih tehnologija, odvija se kroz predavanja, laboratorijske vježbe i konstrukcijske vježbe.

Tijekom prva tri tjedna nastave student će odslušati sva predavanja kako bi se pripremio za laboratorijske vježbe. Stoga će dio predavanja biti izveden metodom ex cathedra, dok će drugi dio obrađivati konkretne primjere iz prakse (case-study). Nazočnost na predavanjima uvjet je za pohađanje laboratorijskih vježbi.

Nakon toga, laboratorijske vježbe održavat će se kroz sljedećih pet tjedana. Laboratorijske vježbe su iste za sve studente i izvode se prema zadanim pripremama i uputama za rad u laboratoriju. Student je dužan pripremiti se za laboratorijske vježbe sukladno zadanim pripremama. Tijekom laboratorijskih vježbi student će se u praksi upoznavati s pojedinim elementima programskih jezika i tehnologija, ovisno o predmetu, koje će tijekom konstrukcijskih vježbi integrirati u cjeloviti projekt. Nakon odrađenog prvog dijela, student ima obvezu kolokvirati laboratorijske vježbe.

Nakon toga, u sljedećih sedam tjedana slijedi drugi dio rada u laboratoriju kroz konstrukcijske vježbe i izradu projekta. Konstrukcijske vježbe predstavljaju samu srž studija.

U sklopu konstrukcijskih vježbi student će izraditi zadani projekt, samostalno ili u timu, pod mentorstvom nastavnika. Projekt može biti zadan u suradnji s nekim gospodarskim subjektom, ili zadan od strane nastavnika. Prilikom definiranja projektnog zadatka bit će jasno definirana svaka pojedina funkcionalnost traženog programskog rješenja, te će biti definirano kojim postotkom tražena funkcionalnost sudjeluje u ukupnom rješenju projektnog zadatka, što će biti osnova za ocjenjivanje.

Za izradu projekta student ima 45/30 sati koje radi pod mentorstvom nastavnika, obvezno u laboratoriju, te dodatnih 70/85 sati za samostalan rad na projektu koji može raditi u laboratoriju, u radnim prostorima nekog gospodarskog subjekta ili samostalno kod kuće. Student će prvih pet tjedana raditi pojačanom dinamikom, na sličan način kako rade i razvojni inženjeri u realnom sektoru – mentor će sa studentom raditi što više „kraćih“ konzultativnih sastanaka u kojima će se raspravljati o konkretnim problemima s kojima se student susreo, navoditi paradigme koje mogu voditi ka njihovom rješavanju, komentirati razna moguća rješenja i izrađivati planovi razvojnih aktivnosti na projektu.

Ovakvo mentorstvo će omogućiti i kontinuirano praćenje rada studenta tijekom izrade projekta. Tijekom rada na projektu poželjno je korištenje različitih pomagala i servisa koje će student svakako koristiti u svom kasnijem inženjerskom radu (npr. www.stackoverflow.com), kao što je poželjna i komunikacija s kolegama. Studenti koji uspješno izrade projekt, mogu pristupiti kolokviranju konstrukcijskih vježbi.

Za kolokviranje konstrukcijskih vježbi, tijekom posljednja dva tjedna nastave, predviđeno je 5 sati rada studenta pod mentorstvom nastavnika te 10 sati za samostalan rad studenta u laboratoriju, u radnim prostorima nekog gospodarskog subjekta ili kod kuće. Kolokviranje projekta koji je izrađen tijekom konstrukcijskih vježbi izvodit će se kao primopredajna procedura realnog programskog rješenja, tijekom koje će nastavnik i student prvo definirati da li izrađeni projekt ima sve tražene funkcionalnosti. Na osnovu toga nastavnik će ocijeniti da li je projekt i u kojem stupnju završen. Ovdje nastavnik može zatražiti da se određene funkcionalnosti dorade ili usklade sa specifikacijom. Nakon toga nastavnik će provjeriti vjerodostojnost projekta analizirajući programski kod, komentirajući sa studentom način rješavanja određenog problema odnosno zadajući studentu jednostavne zahtjeve za promjenama koje će student izvoditi pod mentorstvom i u nazočnosti nastavnika.

Student koji kolokvira konstrukcijske vježbe time će automatski i položiti cijeli ispit.

Ukoliko student ne kolokvira konstrukcijske vježbe, ali prethodno ostvari pravo na potpis indeksa, moći će pristupiti usmenom ispitu.

Usmeni ispit se polaže za računalom u laboratoriju i podrazumijeva samostalno rješavanje određenog manjeg programskog zadatka uz korištenje svih dostupnih pomagala, što vjernije simulirajući situaciju u stvarnom razvojnom okruženju. Za prolaz je potrebno zadatak riješiti na zadovoljavajući način uzevši u obzir najbitnije tražene funkcionalnosti. Konačna ocjena formira se na isti način kao i prilikom kolokviranja konstrukcijskih vježbi.

Ukoliko upišete naš studij Računarstva, morate biti svjesni da ćete – programirati! Svatko tko je spreman uhvatiti se u koštac s raznim programskih tehnikama, pod vodstvom vrlo kompetentnih nastavnika, koji su znanja stjecali tijekom mnogobrojnih projekata, dobrodošao je u Viroviticu.

Predznanje ne tražimo od Vas, jer ćemo u avanturu krenuti s predmetom “Osnove programiranja”. Ono što tražimo je volja, upornost i želja da radite i napredujete. Želja da obrazovanje nastavljate zbog svoje budućnosti, a ne zbog diplome koju ćete staviti na ormar kao ukras.

Dakle, programiranje će u tri godine studija biti Vaš život; s programiranjem ćete lijegati u krevet, s programiranjem ćete se buditi. Ali, ne shvaćajte to kao nešto loše :) Zašto?

Zbog toga što to znači da ćete u tri godine steći potrebna znanja da se kao stručni prvostupnik inženjer računarstva odmah pozicionirate na tržištu rada – kao član nekog postojećeg razvojnog tima, ili kao poduzetnik-početnik na tržištu ICT tehnologija koje je gotovo neograničeno i dostupno svima koji imaju znanja.

Kako za timski rad nije dovoljno poznavati samo tehnike programiranja, već on traži i određeni stupanj socijalne inteligencije, ipak nećemo samo programirati… Osim programiranja, možemo obećati i jako puno lijepih trenutaka, kroz šport, glazbu, izlaske, brucošijade, studentske večeri… Naš cilj je izgraditi cjelokupnu osobu, koja će biti spremna za život.